reklama

Ja Európsku Úniu mám rád

V posledných dňoch, týždňoch a možno mesiacoch takmer celú Európsku Úniu zasiahla vlna nenávisti a snahy mnohých jej členských štátov o vystúpenie z tohto zväzku. Neobišlo to samozrejme ani Slovensko.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Ja osobne si nemyslím, že to je to najlepšie pre našu krajinu a preto som sa rozhodol formou blogu objasniť svoje postoje a názory na túto tému. Predtým, než kritici môjho názoru - a nebude ich málo - spustia lavínu, možno aj nadávok na moju adresu, by som si dovolil ich poprosiť aby tento blog najprv dočítali do konca, niečo si o EÚ naštudovali, hlavne jej históriu a jej úplné počiatky a potom sa vyjadrili k môjmu názoru.

 Pred štyrmi mesiacmi sme všetci boli svedkami hlasovania Veľkej Británie o vystúpení z EÚ. Musím ale však podotknúť, že to nebolo až také jednoznačné ako sa niektorí, hlavne odporcovia EÚ, tvária. Bolo to 51 : 49 , ak by sme to chceli vyjadriť percentuálnym pomerom. Týmto by som chcel práve fanúšikom tohto aktu aj u nás pripomenúť, že bol to práve Winston Churchill, ktorého výroky veľmi radi vyťahujú z kontextu prívrženci "britského nacionalizmu" , ktorý stál pri zrode jednotnej Európy a ako jeden z prvých európskych politikov otvorene hlásal o Spojených Štátoch Európskych ako o jedinej možnej ceste k mieru, stabilite a prosperite pre Európu a jej obyvateľov. Týmto položil základy dnešnej Európskej Únie ešte koncom štyridsiatych rokov minulého storočia tak, ako ju vidíme dnes. Musím pripomenúť, že to boli veľmi ťažké povojnové časy, kedy Európa prechádzala mnohými ťažkými skúškami a narážala na mnohé problémy. Aj napriek tomu sa pár "rozumných " hláv dokázalo dohodnúť a ľudia s tým vo všeobecnosti súhlasili . V dnešnej dobe sa dostáva Európa do veľmi podobných ťažkých časov a prechádza ťažkým "skúškovým" obdobím a ako reaguje obyvateľstvo Európy, sami vidíte a ste toho svedkami denno denne. Poslednou kvapkou v tomto mori nenávisti bol pre mňa rozhovor so Zdeňkom Pohlreichom, známym z televíznej relácie "Ano šéfe..." na internetovej stránke parlamentnilisty.cz, kde o.i. povedal : 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

" Nenávidím EU, sedí tam parta totálních idiotů " . Čiže ak by sme sa mali držať podobnej charakteristiky EÚ , aspoň teda mne z toho vyplýva, že by sme mali nenávidieť aj vlastnú krajinu, lebo "tam hore" sedí jedna banda zlodejov a klamárov. Nenávidíme slovenské zdravotníctvo, lebo je skrz na skrz skorumpované a vedené nenásytnými nenažrancami a novodobými zbojníkmi. A tak podobne by sme mohli nájsť paralelu vo všetkých oblastiach nášho života. Môžme písať o slovenskom hokeji, futbale, showbiznise a pod. A to aj v rámci celej Európy. Chcel by som len týmto pripomenúť všetkým fanúšikom podobných tvrdení, že tým "idiotom" sme dali do ruky moc my. Všetci voliči. A vôbec neobstojí výhovorka typu..."Ja nie, ja som HO nevolil..." Každý sme nejakým spôsobom priložili ruku k dielu a teraz takýmto spôsobom strkáme hlavu do piesku. Pripadá mi to ako strach zo zodpovednosti. Nesúhlasíme s politikmi a ich rozhodnutiami? Tak ich vymeňme. Dajme hlasy politikom, ktorí nás budú ozaj zastupovať a aj naše záujmy, nielen tie svoje. Netreba sa báť nových tvárí a nových strán, ktoré sú úplne nové a my sme im nedali žiadnu šancu. Každý má možnosť ísť do politiky a presadzovať väčšine prospešné záujmy. Je to beh na dlhé trate, ale je to realizovateľné. A nie je to ani bezbolestné. Postavme pred múr "zodpovednosti" všetkých politikov, ktorí svojimi rozhodnutiami a skutkami strpčujú náš život a znehodnocujú tým našu životnú úroveň. Bez rozdielu na politickú príslušnosť. Môžu sa zdať tieto vety ako klišé, ale je to jediná cesta ako náš život zlepšiť a hlavne našu budúcnosť. Ozaj by som sa chcel dožiť toho, že v našom a aj európskom budúcom parlamente budú sedieť ľudia z nášho bežného života, mysliaci za väčšinu a nemať záväzky voči všelijakým finančným skupinám a svojimi rozhodnutiami sa im odvďačovať. Konečne dostať Širokého, Mečiara, Bašternáka, Póora, Lexu, Dzurindu, Kočnera, Fica, Počiatka a podobných pred tvár spravodlivosti a právoplatne ich za ich skutky odsúdiť. Každý o nich vie, a pritom nikto nič....nevie. Strach zo zodpovednosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Nebudem už ďalej pichať do osieho hniezda. Chcel som týmto blogom len povedať, že ja Európsku Úniu mám rád, ako aj celú Európu, pretože viem, že ona zato nemôže ako s ňou MY nakladáme. Navštívil som mnoho krásnych miest po celej Európe, stretol množstvo veľmi milých a priateľských ľudí a chcem aby to tak aj ostalo naďalej. Nebudem z nej odchádzať len preto, že nesúhlasím s rozhodnutiami našich politických zástupcov v EÚ. Neprestanem byť fanúšikom Arsenalu Londýn len preto, že mi Arsene Wenger lezie poriadne na nervy. A podobne...

 Viem, že mnohých tento môj blog nepresvedčí a nezmenia svoje euroskepticko-pesimistické názory, ale žiaľ, lepšie to neviem. A ani nechcem na tomto mieste obšírnejšie vysvetľovať príčiny môjho zmýšľania. Preto mi na záver dovoľte Vám ukázať aspoň pár z mojich fotografií mnou navštívených miest v Európe, ktoré môžem vrelo odporučiť každému. Dovoľte mi aspoň týmto nenásilným spôsobom ovplyvniť Váš názor na Európu a poprosiť mnohých odporcov EÚ, aby sa prv zamysleli hlbšie, než ju začnú kritizovať za niečo, za čo ONA nemôže. Vopred ďakujem za pochopenie a slušný tón Vašich prípadných komentárov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Hallstatt v Rakúsku
Hallstatt v Rakúsku (zdroj: Gabriel Trubka)
Pohľad z vrcholu lanovky na nádhernú dedinku Hallstatt v Rakúsku
Pohľad z vrcholu lanovky na nádhernú dedinku Hallstatt v Rakúsku (zdroj: Gabriel Trubka)
Okolie Gosau v rakúskych alpách
Okolie Gosau v rakúskych alpách (zdroj: Gabriel Trubka)
V pozadí zámok Neuschwanstein v južnom Nemecku.
V pozadí zámok Neuschwanstein v južnom Nemecku. (zdroj: Gabriel Trubka)
Pohľad zo zámku Hohenschwangau v južnom Nemecku
Pohľad zo zámku Hohenschwangau v južnom Nemecku (zdroj: Gabriel Trubka)
Mohyla mieru pri Slavkove v Čechách
Mohyla mieru pri Slavkove v Čechách (zdroj: Gabriel Trubka)
V sade na zámku Hořovice v Čechách
V sade na zámku Hořovice v Čechách (zdroj: Gabriel Trubka)
Kostol sv.Michala v Mníchove v Bavorsku
Kostol sv.Michala v Mníchove v Bavorsku (zdroj: Gabriel Trubka)
Marienplatz v bavorskom Mníchove
Marienplatz v bavorskom Mníchove (zdroj: Gabriel Trubka)
Dedinka Gordes vo francúzskom Provensálsku
Dedinka Gordes vo francúzskom Provensálsku (zdroj: Gabriel Trubka)
Katedrála Notre Dame v meste Reims (Remeš) vo Francúzsku
Katedrála Notre Dame v meste Reims (Remeš) vo Francúzsku (zdroj: Gabriel Trubka)
Malebné údolie Cheddar Gorge v anglickom grófstve Somerset.
Malebné údolie Cheddar Gorge v anglickom grófstve Somerset. (zdroj: Gabriel Trubka)
Gabriel Trubka

Gabriel Trubka

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Keď chceš ísť rýchlo, choď sám. Ak chceš ísť ďaleko, poďme spolu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu