reklama

Normálnosť a profesionalita vs. nenormálnosť a amatérizmus.

Toľko vecí a myšlienok ma napadá v súvislosti s amatérizmom, že by som mohol písať do rána. Ale nechcem Vám zbytočne ťahať čas, tak tentokrát budem o mnoho stručnejší ako minule. Dalo by sa povedať, že sa budem snažiť toho napísať " Málo, ale presne...." Presne takto nejako vyzerajú a znejú príslovia a porekadlá našich starých mám a starých otcov o ktoré by som sa v tomto článku chcel oprieť, pretože nie nadarmo sa vraví a vravievalo sa, že stará "dobrá" škola. Mnohí na to zabúdajú v dnešnej dobe a veru, zaslúžili by pár zaúch od starých mám a otcov. Na mne moja stará mama dokonca aj varechu polámala, ale dnes mi je za ňou strašne smutno. Tak si poďme pekne na nich pospomínať všetci.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Na začiatok by sme mohli zadefinovať, kto a čo to vlastne amatér je. Trochu som zagúglil a našiel som definíciu asi takúto: Človek pestujúci vedu, šport, umenie a pod. zo zábavy, opak profesionála. Ja by som sa chcel ale na amatérizmus pozrieť z iného uhla pohľadu. Postupne zistíte pri čítaní aj sami. Ako asi spoznáte amatéra v bežnom živote? Choďte na kruhový objazd, myslím s autom samozrejme, a vojde na neho auto bez smerovky a vyjde z neho kedy chce a kde chce, samozrejme zas bez smerovky. A Vy len čakáte, kedy sa vjazd na kruhový objazd uvoľní pre Vás, čakáte, čakáte a on stále nedáva znamenie o zmene smeru jazdy. Dávno by ste tam boli vošli. Jasný znak toho, že to je amatér. Komplikuje život. Mne takto pripadá naša vládna strana. Pred voľbami vojdú na kruhový objazd a Vy neviete kedy a kde z neho vyjdú. Neviete čo od nich môžte čakať. Amatéri. V tejto súvislosti ma napadá jedno príslovie z našich detských liet : "Sľuby sa sľubujú, blázni sa radujú". Máš moje slovo, že z objazdu vyjdem, ale kedy a kde, to sa načakáš.....To bolo pred voľbami sľubov o istotách a zrazu : "Vláda shválila vyššie dane...." BUM - nehoda na objazde, lebo niekto zabudol dať smerovku. A potom neskôr: "Vláda zaviedla registračnú daň....." BAM - ďalšia nehoda na objazde. Zjavne to previnilca neštve po prvej nehode, keď spôsobil ďalšiu nehodu krátko nato. Koľko ešte nehôd môžme čakať?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Moja zlatá stará mama mi vravievala keď som bol malý a nevedel sa rozhodnúť, čomu sa mám mimo školy venovať - basketbal alebo hudobný nástroj - že ani najlepší jazdci na koňoch, nedokážu sedieť na dvoch koňoch naraz. Nepočúvol som, ako skoro každý násťročný. A viete čo.....mala pravdu. Dnes nie som ani muzikant a nebol zo mňa žiadny hviezdny basketbalista. Pozrime sa ale na našich dnešných politikov. Na koľkých koňoch sedával svojho času taký Ján Slota. A je ich ešte vždy veľa, ktorí dokážu byť v práci na štyroch miestach a brať zato aj výplaty. A nie hocijaké. Teda aspoň si myslím, že to je práca - napríklad taká pozícia primátora. Môžem Vám zodpovedne prehlásiť, a viem to z vlastnej skúsenosti, nedá sa to robiť na profesionálnej úrovni. Jedine na amatérskej. Takže vážení občania, budete ďalej voliť amatérov, ktorí len sľubujú a Vy sa radujete?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Aby som nebol taký zlý, skúsim niečo druhé. Iste si všetci pamätáte na výroky typu : " Ak povieš A, tak povedz aj to B, nech mi je všetko jasné" . Podobne je: "Ak nakusneš, tak dojedz..." Pamätám si ako dnes, keď Mikuláš Dzurinda vykrikoval na námestiach : "Sľubujem Vám dvojnásobné platy !!!" A ľudia mu dali svoj hlas. Naplnil hneď niekoľko už spomínaných prísloví. Povedal A - dvojnásobné platy - ale nepovedal B - že aj ceny pôjdu dvoj a viacnásobne hore, zároveň aj dane, odvody a tak ďalej. A ľudia sa radovali a dali mu svoj hlas. Amatérovi.

 Na záver som si vybral jedno z najobľúbenejších. "Ja vymyslím fúrik a Ty ho budeš tlačiť". Naša zvolená (niekedy mi však pripadá ako vyvolená....) vláda vymyslela fúrik v podobe prispenia do eurovalu, ale tlačiť ho nielenže budeme my, ale dokonca naše deti a možno aj ich deti. To sú také veľké čísla, že radšej ich ani tu nebudem písať. Úplne normálny občan, celým telom profesionál v oblasti starostlivosti o svojich blízkych, skáče do výšky svojho platu. Presne tak mi to opakovala moja mama stále dookola. Ale oni nie. Amatéri. Zadĺžia krajinu na roky rokúce, veď ľudia zaplatia. Amatérizmus najhrubšieho zrna. A ak to chcete krajšie povedané : "Prikrývaj sa perinou, na akú máš". Moja otázka teda logicky znie : Máme na takú perinu?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Dúfam, že som aspoň pár slovami "trafil klinec po hlavičke" a nejaká "trafená hus možno aj zagága". Nechajte si to ľudia prebehnúť hlavou a spýtajte sa sami seba, či ešte v budúcnosti dáte hlas amatérom, ktorí sľubujú, neviete čo od nich môžte čakať a skáču vysoko nad svoje možnosti, nehovoriac o sedení na niekoľkých dobre platených miestach naraz. NOVÁ SPOLOČNOSŤ môže byť tomuto amatérizmu veľmi silnou alternatívou. A tí ktorí ma poznajú a aj spoznajú v budúcnosti, sami zistia, že ja "nekážem vodu a pritom pijem víno....." ako niektorí dnes.

Gabriel Trubka

Gabriel Trubka

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Keď chceš ísť rýchlo, choď sám. Ak chceš ísť ďaleko, poďme spolu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu