reklama

Keď je národ slepý a hluchý...

Pred pár dňami mi moja dcéra dala otázku, ktorá ma viedla k ozaj hlbšiemu zamysleniu a nedá mi sa podeliť o tom s Vami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

 Moja najmladšia dcéra navštevuje nemenovaný kresťanský klub skoro pravidelne a chcela do svojho klubu zavolať aj svoju kamarátku, spolužiačku, ktorá prejavila záujem avšak ešte nezdieľa celkom taký svetonázor ako moja dcéra. Preto jej dala otázku, ktorú moja dcéra "posunula" mne, pretože bola tiež zvedavá na odpoveď. Musím podotknúť, že moja odpoveď sa môže zdať niekomu neadekvátna, ale podotýkam, že to je môj osobný názor, ktorý je dúfam v našej krajine ešte stále povolené mať...Takže pristúpme k samotnej otázke. " Oci, ak existuje boh, prečo potom dopustil, aby v II. svetovej vojne zomrelo toľko veľa ľudí ? " 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Celkom bez váhania som jej odpovedal asi v takom štýle, že Pán nemôže za každým razom ak človek niečo "pokašle" zostúpiť na zem a spraviť poriadok. To nie On, ale sám človek je zodpovedný za skutky, ktoré na zemi pácha. Ako by to bolo vôbec možné ? Veď by tu musel byť neustále, denne a v podstate nastálo. Pán stanovil pravidlá, podľa ktorých by sa ľudia mali správať a vtedy by nebolo potrebné zasahovať do diania na zemi skoro vôbec. Až na výnimky, pretože nikto nemôže byť dokonalý, ale s tým by sa dalo žiť a vysporiadať s tým. Tak ktoré to pravidlá vlastne sú ? Samozrejme ma hneď napadli : Desať Božích prikázaní.  Spomenul som ich niekoľko na vysvetlenie pre moju dcéru a spomenul aj niekoľko príkladov a myslím, že ona to celkom pochopila. Pochopia to aj naši obyvatelia pred nastávajúcimi voľbami ? Možno by im ich bolo treba pripomenúť, teda aspoň niektoré z nich.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1. Ja som Pán Boh tvoj, nebudeš mať iných bohov okrem mňa, aby si sa im klaňal. Miluj svojho blížneho ako seba samého.

 Spomenul som si na vzťah našich niektorých politikov k svojim finančným mecenášom, ktorým zobú z ruky. A naopak. Treba tu pripomínať niektoré z nich? Som si istý, že nemusím, doplníte si sami ako pred časom Majský, Pór a spol. a dnes Výboh, Široký, Mach a spol. vplývali a hýbali "figúrkami" na politickej šachovnici Slovenska.

5. Nezabiješ

 Prirovnal som to k histórii a aj k súčasnosti, kde pod rúškom "demokracie" sa humanitárne veselo bombarduje a zomierajú milióny ľudí ešte stále výlučne rozhodnutím politikov. Treba ďalej spomínať vraždenie, ako nástroj na udržanie politického a finančného vplyvu? Spomeniem Remiáša, Duckého a ktohovie koľko ľudí ešte muselo umrieť, pretože niekomu politicky prekážali? 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

6. Nezosmilníš

 Skoro každý slovák pozná "budúceho" politika Kollára, alebo administratívne pracovníčky na úrade vlády. Môžte si urobiť obraz sami.

7. Nepokradneš

 Tak tu by sme mohli písať a písať a nedopísali by sme sa konca. Od komunistov v predošlom režime, cez Mečiara a Dzurindu, až po dnešnú zbojnícku družinu okolo premiéra Fica a finančných zabijakov Širokého, Macha a spol. sú všetci namočení až po uši. Nikto to nemôže poprieť, opísal som to v jednom z predošlých blogov, kde som rozobral škandály našej politickej scény chronologicky od revolúcie až po dnešok. 

8. Nepreriekneš krivého svedectva proti blížnemu svojmu 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Myslíte, že by som tu mal rozoberať všetky "svedectvá" a výpovede našich politických špičiek na niekoľko rokov dozadu? V období, keď bolo klamstvo politickým nástrojom a športom č.1 ? Od 140 korunového "lízatka" od Václava Klausa, cez verejnú prísahu Vladimíra Mečiara, že 2. vlna privatizácie bude....(no bola, ale aká forma....) až po prísľub dnešného premiéra, že v roku 2014 už v politike nebude? Kľudne sa zapojte do diskusie a nejaké spomeňte, nikto nie je dokonalý, ani ja. Nemôžem si všetko pamätať...A v súvislosti s tými klamstvami je zaujímavé si pripomenúť aj posledné desiate prikázanie : 

10. Nepožiadaš majetok blížneho svojho ani ničoho, čo jeho je

 Čo všetko naša krajina vlastnila a kde to už dnes je ? Je to ozaj na zaplakanie...

 Takže moja odpoveď sa niesla v tomto a podobnom vysvetľovacom duchu. Dúfam, že som to podal mojej dcére tým správnym spôsobom, pretože podľa jej reakcie sa mi zdá, že to pochopila.

 Na záver by som si snáď dovolil len tak na okraj pripomenúť ešte aj Sedem smrteľných hriechov , aby si ich ľudia pripomenuli a spomenuli si na niektoré činy našich "predstavených" a sami pochopia, akú budúcnosť si vlastne volia, komu dávajú tú obrovskú moc činiť v ich mene a tým vlastne rozhodovať o ich životoch. Pýcha, Lakomstvo, Závisť, Hnev, Smilstvo, Obžerstvo a Lenivosť.  Ľudia, blížia sa voľby a to veľmi rýchlo. Bude to vo Vašich rukách. A ak to nedokážete zmeniť voľbami, stále je tu možnosť a pohnúť veci správnym smerom. Spomeňte si na rok 1989 a uvedomte si, že len to treba dokončiť. Nie je to ľahké, ale ostatne, čo v živote je ľahké ? Skoro nič. Bol by veľmi nudný. Netreba sa báť. Vy politikom dávate prácu, teda aj príjem, Vy ju im môžete aj vziať. 

S pozdravom pre Vás všetkých a prianím triezveho rozhodovania v tomto období končím toto krátke pozastavenie. Dovidenia, do písania a do čítania.

Gabriel Trubka

Gabriel Trubka

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Keď chceš ísť rýchlo, choď sám. Ak chceš ísť ďaleko, poďme spolu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu